niedziela, 16 grudnia 2012

Ciemiernik i poinsecja

Zwrócono mi kiedyś na kiermaszu uwagę, że ilustracje umieszczane na bombkach nie odnoszą się do naszych rdzennie polskich tradycji. Dopiero niedawno u nas wprowadzono w tradycję Świąt anglosaskie motywy: ciemierniki, poinsecje, wieńce adwentowe, skarpety na prezenty od Mikołaja. Wyjaśniłam, że serwetki stosowane w dekupażu produkowane są za granicą i z konieczności mają dość uniwersalny charakter. Nie można jednak odmówić im urody.
Pokazuję te z bombek styropianowych oklejonych serwetkami, którym zdążyłam zrobić zdjęcia.  Pewne serwetki czekały od zeszłego roku, aby znaleźć się na bombkach. Przedstawiam wieniec - z brokatem, którego nie lubię, ale tu mi pasował.

Cieniowana poinsecja.

Widoczek z parą na lodowisku.

Teraz motywy z serwetek tegorocznych. Alpejski kościółek.

Ciemiernik z "ociupiną" brokatu.

Na koniec popularne przesympatyczne mysiunie. Wymyśliłam, że ich "zawieszenie " będzie się sferycznie zbiegać. Nie wyszło idealnie, wiem.
I tym zabawnym akcentem ... zapowiadam w następnym poście bombki styropianowe udekorowane polskimi motywami. Będą to reprodukcje polskiego malarstwa o tematyce świątecznej.
Pozdrawiam serdecznie Zaglądające i Zaglądających, którzy znaleźli czas na serfowanie po blogach w ferworze zakupów przedświątecznych!

6 komentarzy:

  1. na jedną z serwetek miałyśmy identyczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudne:)Prześliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana serwetki na pewno,ale i trzeba umieć zrobić takie cudeńka:)Oj przydała by mi się lekcja u takiego fachowca jak Ty jak się je robi:)Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne! Ja nie lubię dekorować styropianowych bombek, tym bardziej podziwiam!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ach ta myszkowa cudna ... wszytkie piekne pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń