sobota, 23 lutego 2013

Pierwsze pisanki tego roku-róża i mak

Bardzo wolno mi idzie wykańczanie tegorocznych pisanek. Chcę zrobić bardziej zdobione niż  rok temu. Pokazuję zatem pierwsze dwie całkowicie wykończone.
W tym roku staram się wprowadzić do zdobienia pisanek motywy kwiatów związanych z chrześcijańską symboliką Wielkiego Tygodnia i Wielkanocy.
Czerwona róża o pięciu płatkach symbolizuje pięć ran zadanych Chrystusowi. Natomiast uspokajający mak symbolizuje odchodzenie Jezusa i jego sen przed zmartwychwstaniem. Oba kwiaty ze względu na czerwony kolor są znakiem jego przelanej krwi.
Serdecznie pozdrawiam Zaglądające i Zaglądających, życząc udanych pomysłów na pisanki.

8 komentarzy:

  1. Łał są cudne :)Jestem pod mega wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne i delikatne, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczne - super że też symbolikę mają prawdziwie Wielkanocną - boleję nad tym nie raz że Święta te coraz bardziej stają się świętami zająców i kurczaków a ich prawdziwy sens zatraca się w natłoku chińskiech ozdób. Tym bardziej więc podobają mi się Twoje dzieła:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne.Wstyd mi,ale nie wiedziałam o tej symbolice.Podróże jednak kształcą,nawet te blogowe.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo Wam dziękuję za tak miłe komentarze! Mnóstwo serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczne, bardzo eleganckie

    OdpowiedzUsuń
  7. cudne sa pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń